Regulamin zakupów i korzystania ze sklepu internetowego www.nazwa.pl

1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy dokument (zwany „Regulaminem”) określa warunki, jakim podlega korzystanie z portalu i sklepu internetowego, działającego pod adresem www.nazwa.com (zwanego dalej „Portalem”), a także dokonywanie zakupów za jego pośrednictwem (zawieranie Umów sprzedaży). Niniejszy Regulamin określa także zasady wykonywania zawartej za pośrednictwem Portalu Umowy sprzedaży i Umowy o świadczenie usług, prawa i obowiązki stron tych Umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Załącznik stanowi integralną część Regulaminu.

1.2. Każdy Kupujący (zwany dalej „Użytkownikiem”) jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Portalu, jak również przed dokonaniem za jego pośrednictwem zakupów (zawarcia Umowy sprzedaży).

1.3. Użytkownik musi zaakceptować niniejszy Regulamin zanim złoży zamówienie, a po jego zaakceptowaniu postanowienia niniejszego Regulaminu są wiążące w ramach składanego zamówienia i współkształtują stosunek prawny powstały w wyniku zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Portalu.

1.4. Niniejszy Regulamin może ulec zmianom, jednakże zmiany nie będą miały zastosowania do zaakceptowanych przez Użytkownika postanowień Regulaminu w odniesieniu do złożonych już przez Użytkownika zamówień, wobec czego Kupujący jest zobowiązany zapoznać się z aktualnym brzmieniem Regulaminu za każdym razem, gdy składa zamówienie.

1.5. W razie pytań dotyczących niniejszego Regulaminu, Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą, jako administratorem Portalu, korzystając z formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/formularz-kontaktowy.

1.6. Wszelkie postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące „Konsumenta” odnoszą się również do Użytkownika będącego osobą fizyczną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę spełniającą przynajmniej jeden ze wskazanych poniżej warunków:
niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą; lub
jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, gdy wskazana umowa nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą, a z jej treści wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

1.7. Przez Umowę sprzedaży należy rozumieć umowę sprzedaży na odległość zawieraną za pośrednictwem Portalu, w trybie i na zasadach opisanych poniżej w niniejszym Regulaminie.

1.8.1. Przez Umowę o świadczenie usług należy rozumieć umowę kreującą stosunek prawny, na podstawie którego Użytkownik uzyskuje dostęp i ma możliwość korzystania z indywidualnego Konta funkcjonującego w ramach Portalu, a także ma możliwość zapisania się do newslettera.
1.8.2. Założenie powyższego Konta następuje w procesie rejestracji, przy czym jest ono w pełni dobrowolne, a brak Konta nie uniemożliwia Użytkownikowi składania zamówień za pośrednictwem Portalu, co jednak wówczas następuje na odmiennych zasadach, określonych szczegółowo w pkt 8 niniejszego Regulaminu. W trakcie rejestracji Użytkownik jest zobowiązany podać swoje imię i nazwisko, adres mailowy, adres korespondencyjny, adres dostawy, numer telefonu, a także nadać nick oraz hasło. Założenie Konta następuje poprzez wpisanie powyższych danych w formularzu internetowym przygotowanym przez Sprzedawcę, znajdującym się na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/rejestracja, a następnie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, wysłany przez Sprzedawcę na podany przez Użytkownika w trakcie procesu rejestracji adres mailowy.
1.8.3. Za pomocą newslettera Sprzedawca w drodze wiadomości e-mail, wysłanej na adres mailowy wskazany przez Użytkownika, przekazuje mu aktualne informacje na temat promocji, rabatów oraz zmian w ofercie Sprzedawcy. Zapisanie się do newslettera następuje poprzez wypełnienie przez Użytkownika stosownego formularza internetowego, zamieszczonego na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/newsletter, w ramach którego Użytkownik wskazuje swój adres e-mail oraz wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych. Sprzedawca przesyła ww. wiadomość mailową cyklicznie, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.

 

2. Informacje o Administratorze Portalu
2.1. Umowę sprzedaży lub Umowę o świadczenie usług za pośrednictwem Portalu Użytkownik zawiera ze spółką Nazwa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Miejscowość, przy ul. Nazwa ulicy 00, 00-00 Miejscowość, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Miejscowość, Wydział 000 Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 000000000, której nadano NIP: 0000000000, posiadającą kapitał zakładowy w wysokości 000000 złotych (zwana dalej „Sprzedawcą”). Sprzedawca oświadcza, że działa w obrocie gospodarczym jako przedsiębiorca, jak również, że jest podmiotem samodzielnie odpowiedzialny za zapewnienie przestrzegania praw Użytkownika, któremu przysługuje status konsumenta.

2.2. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą poczty pisząc pod adres ul. Nazwa ulicy 00, 00-00 Miejscowość, w drodze mailowej pod adresem nazwa@nazwa.com lub telefonicznie pod numerem telefonu 000 000 000.

2.3. Sprzedawca oświadcza, że zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 roku uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i art. 108 Traktatu (Dz.Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn. zm.), posiada on status mikroprzedsiębiorcy/małego przedsiębiorcy/średniego przedsiębiorcy.

2.4. Sprzedawca oświadcza również, że w ramach Portalu nie stosuje mechanizmu, na podstawie którego ma miejsce indywidualne dostosowanie ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

3. Informacje w przedmiocie przetwarzania danych Użytkownika, w tym jego danych osobowych
3.1. Administratorem danych podanych przez Użytkownika w ramach rejestracji na Portalu lub w czasie składania Zamówienia, jest Sprzedawca.

3.2. Dane przetwarzane będą przez Sprzedawcę w celu realizacji zawartej Umowy sprzedaży lu Umowy o świadczenie usług, wypełnienia innych prawnie usprawiedliwionych celów administratora lub odbiorców danych oraz celach, na które Użytkownik wyrazi zgodę, w tym celach marketingowych.

3.3. Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania. Podanie danych odbywa się na zasadzie dobrowolności, lecz jest ono niezbędne do rejestracji w Portalu oraz złożenia zamówienia.

3.4. W zakresie nieuregulowanym w ramach niniejszego punktu, zasady przetwarzania oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy i Użytkownika, jako osoby której dane dotyczą, zostały szczegółowo określone w odrębnym dokumencie o nazwie Polityka prywatności i plików cookies sklepu internetowego www.nazwa.pl, stanowiący załącznik numer 2 do niniejszego Regulaminu, a także dodatkowo zamieszczonym na stronie internetowej www.nazwa.pl/polityka-prywatności.

 

4. Zasady korzystania z Portalu
4.1. Podmiotem prowadzącym Portal jest Sprzedawca.

4.2. Podczas korzystania z Portalu i przy składaniu zamówień za jego pośrednictwem, Użytkownik przestrzega następujących zasad korzystania z Portalu:
Użytkownik może wykorzystywać Portal wyłącznie do składania istotnych zapytań i prawnie wiążących zamówień,
Użytkownik nie może składać fałszywych lub nieuczciwych zamówień,
Użytkownik jest zobowiązany do podania Sprzedawcy swojego adresu e-mail i adresu do korespondencji oraz (lub) innych danych kontaktowych, z tym zastrzeżeniem, iż jeśli Użytkownik nie poda Sprzedawcy wszystkich wymaganych informacji, nie będzie mógł złożyć zamówienia,
Użytkownik składając zamówienie na Portalu oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, w tym do zawierania umów.

4.3. W wypadku wystąpienia podejrzenia, że Użytkownik złożył fałszywe lub nieuczciwe zamówienie (np. w razie posłużenia się przez Użytkownika przy składaniu zamówienia skradzioną kartą kredytową lub kartą kredytową, do której używania nie jest on uprawniony), Sprzedawca skontaktuje się z Użytkownikiem w celu zweryfikowania prawdziwości powyższych podejrzeń, a w wypadku potwierdzenia powyższych podejrzeń – Sprzedawca będzie mieć prawo anulować zamówienie i powiadomić Użytkownika o zaistniałej sytuacji.

4.4. Produkty oferowane do sprzedaży w ramach Portalu mogą zostać dostarczone wyłącznie na terytorium Polski/na terytorium Polski lub także na adres położony poza jej terytorium.

 

5. Procedura składania zamówienia w ramach Portalu
5.1. W celu złożenia zamówienie, Użytkownik jest zobowiązany przeprowadzić pełną procedurę zakupu online (jako zarejestrowany Użytkownik lub dokonując zakupu jako gość), tj. dodać wybrany Produkt do koszyka, wybrać sposób dostawy zamówionego Produktu, kliknąć przycisk „Potwierdzam złożenie zamówienia” oraz przejść do płatności i dokonać transferu środków pieniężnych na rzecz Sprzedawcy za pomocą jednej z wybranych dostępnych metod płatności.

5.2. Jeżeli dopiero po zakończeniu powyższej procedury Użytkownik zda sobie sprawę, że w skutecznie złożonym i opłaconym zamówieniu jest błąd dotyczący rodzaju lub ilości wybranych Produktów czy też dotyczący innych danych, powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą pod numerem telefonu 000 000 000 lub pisząc na adres mailowy nazwa@nazwa.com.

5.3. Po zakończeniu powyższej procedury składania zamówienia Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail (zwaną dalej „Potwierdzeniem zamówienia”) potwierdzającą, że Sprzedawca przyjął do wiadomości fakt złożenia zamówienia przez Użytkownika. Potwierdzenie zamówienia nie oznacza jednak jeszcze, że Sprzedawca zaakceptował i rozpoczął realizację złożonego przez Użytkownika zamówienia, ponieważ oznacza ono jedynie, że Sprzedawca otrzymał zamówienie Użytkownika.

5.4. Po przetworzeniu zamówienia i jego przygotowaniu do wysyłki, Sprzedawca wyśle do Użytkownika kolejną wiadomość e-mail (zwaną dalej „Potwierdzeniem wysyłki”), w której będzie znajdować się stosowna informacja, że Sprzedawca zaakceptował złożone prze Użytkownika zamówienie i przyjął je do realizacji. Powyższe Potwierdzenie wysyłki będzie także zawierać informację w przedmiocie danych przesyłki, za pomocą której zakupiony Produkt zostanie dostarczony do Użytkownika.

5.5. Dokonanie akceptacji zamówienia jest swobodną decyzją Sprzedawcy, co jest podyktowane koniecznością sprawdzenia dostępności Produktu zamówionego przez Użytkownika, przy czym z tego powodu akceptacja zamówienia nie jest możliwa do chwili pełnego skompletowania zamówienia oraz bezpośredniego przygotowania go do wysyłki. W większości przypadku powyższa weryfikacja trwa nie dłużej niż 24 godziny począwszy od złożenia zamówienia przez Użytkownika. W wypadku, gdy w trakcie przygotowywania przez Sprzedawcę zamówienia do wysyłki okaże się, że zamówiony przez Użytkownika Produkt nie jest już dostępny, Sprzedawca poinformuje Użytkownika o usunięciu tego Produktu ze złożonego zamówienia, przy czym Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że z tego tytułu nie będą mu przysługiwać żadne roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.

5.6. Dopiero w chwili otrzymania przez Użytkownika Potwierdzenia wysyłki dochodzi do zawarcia między Sprzedawcą a Użytkownikiem Umowy sprzedaży.

5.7. Użytkownik wraz z Potwierdzeniem wysyłki otrzyma również treść niniejszego Regulaminu, który stanowi integralną część zawartej Umowy sprzedaży. Użytkownik ma możliwość zachowania Regulaminu w pamięci komputera lub innych urządzeń osobistych i odtwarzać go w zależności od potrzeb. Niezależnie od powyższego, Użytkownik może pobrać treść niniejszego Regulaminu ze strony internetowej o adresie: www.nazwa.pl/regulamin.

5.8. Zamówienie złożone przez Użytkownika będzie również rejestrowane i przechowywane przez system sprzedażowy Sprzedawcy. Dokumenty księgowe potwierdzające Umowę zawartą za pośrednictwem Portalu będą przechowywane przez Sprzedawcę przez okres 5 lat.

 

6. Dostawa
6.1. Produkt zakupiony (Produkty zakupione) przez Użytkownika zostaną dostarczone przez Sprzedawcę w sposób wybrany przez Użytkownika w czasie składania zamówienia według procedury opisanej pkt 5.1 niniejszego Regulaminu.

6.2. Dostarczenie Produktu/Produktów nastąpi w przybliżonym terminie wskazanym w treści Potwierdzenia wysyłki lub w przybliżonym przedziale czasowym wskazanym w czasie składania zamówienia przy wyborze rodzaju dostawy, a w każdym razie w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty zawarcia Umowy sprzedaży.

6.3. W wypadku, gdy w wyniku wyjątkowych okoliczności, Sprzedawca przewiduje, że może dojść do opóźnienia dostawy zakupionego Produktu (zakupionych Produktów), Sprzedawca skontaktuje się z Użytkownikiem w celu ustalenia nowego terminu dostawy. Jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje zaproponowanego terminu, ma możliwość odstąpienia od Umowy i w takim wypadku, wszelkie środki zapłacone z tytułu zawartej Umowy sprzedaży zostaną przez Sprzedawcę zwrócone Użytkownikowi bez zbędnej zwłoki.

6.4. W ramach niniejszego Regulaminu uznaje się, że „dostawa” została zrealizowana lub zamówienie zostało „dostarczone” z chwilą, gdy Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia wejdzie faktycznie w posiadanie Produktu (wszystkich Produktów), co zostanie potwierdzone podpisem na pokwitowaniu odbioru zamówionego Produktu (wszystkich zamówionych Produktów) pod wskazanym przez Użytkownika w czasie składania zamówienia adresem dostawy.

6.5. Sprzedawca wskazuje również, że nie będzie realizować dostawy zakupionego Produktu (zakupionych Produktów) na adres skrzynki pocztowej, do domów studenckich ani hoteli, jak również że nie będzie realizować dostawy do miejsca zamieszkania Użytkownika w soboty, niedziele i święta, będące dniami ustawowo wolnymi od pracy.

6.6. Jeżeli Użytkownik jest w zwłoce w zakresie odbioru prawidłowo wysłanego przez Sprzedawcę zamówienia, Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie, co nastąpi w formie odstąpienia od Umowy sprzedaży. W takim wypadku, wszelkie środki zapłacone przez Użytkownika z tytułu zawartej Umowy sprzedaży zostaną mu zwrócone bez zbędnej zwłoki, przy czym Sprzedawca zachowuje prawo do złożenia oświadczenia o potrąceniu wartości roszczeń powstałych w wyniku nieodebrania przez Użytkownika przesyłki w wyznaczonym przez przewoźnika terminie.

6.7. Z chwilą wydania sprzedanego Produktu (Produktów) Użytkownikowi przechodzą na niego wszelkie korzyści i ciężary związane z tym Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jego utraty lub uszkodzenia.

6.8. Jeżeli sprzedany Produkt ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Użytkownikowi będącemu Konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Użytkownika z chwilą jego powierzenia przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli w danym wypadku Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika dokonany przez Użytkownika.

6.9. Jeżeli sprzedany Produkt ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Użytkownikowi, który nie jest Konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Użytkownika z chwilą jego powierzenia przez Sprzedawcę przewoźnikowi.

 

7. Cena Produktu oraz sposób płatności za złożone zamówienia
7.1. Każda cena wskazana w ramach Portalu została powiększona o należną stawkę podatku VAT. Wskazane ceny nie uwzględniają jednak opłaty za przesyłkę, która każdorazowo zostaje dodana do ceny pod koniec procesu składania zamówienia, w ten sposób, aby Użytkownik mógł się z nią zapoznać przed ostatecznym złożeniem zamówienia, stanowiącym zarazem wyrażenie woli związania się zawartą na odległość Umową sprzedaży.

7.2. Użytkownik wyraża zgodę, aby Sprzedawca wystawiał faktury VAT za zakupione przez Użytkownika Produkty w formie elektronicznej.

7.3. Ceny mogą ulec zmianie w każdym czasie, przy czym z wyjątkiem wskazanego powyżej doliczenia kosztów przesyłki, zmiany cen nie mają zastosowania do zamówień już złożonych.

7.4. W wypadku, gdy doszło do zmiany ceny Produktu oferowanego w ramach Portalu, obok aktualnie obowiązującej ceny jest prezentowana najniższa cena tego Produktu, która obowiązywała w ramach Portalu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem wskazanej zmiany ceny Produktu. Natomiast w sytuacji, gdy oferowany w ramach Portalu Produktów został wprowadzony do sprzedaży w czasie krótszym niż 30 dni, obok aktualnie obowiązującej ceny jest prezentowana najniższa cena tego Produktu, która obowiązywała w ramach Portalu od dnia wprowadzenia go do sprzedaży.

7.5. Po wybraniu wszystkich Produktów, które Użytkownik zamierza zamówić, jest on zobowiązany do dodania ich do koszyka, po czym następnie musi wybrać sposób dostawy, kliknąć przycisk „Potwierdzam złożenie zamówienia”, a także przejść do płatności i dokonać transferu środków pieniężnych na rzecz Sprzedawcy za pomocą jednej z wybranych dostępnych metod płatności. W celu skutecznego sfinalizowania zamówienia Użytkownik musi wykonać kolejno wszystkie czynności uwzględnione w opisanej wyżej procedurze zakupu, podając lub sprawdzając wymagane informacje na każdym etapie tej procedury. Ponadto, w trakcie procedury zakupu, lecz jeszcze przed kliknięcie na przycisk „Potwierdzam złożenie zamówienia” i dokonaniem płatności, Użytkownik może zmienić szczegóły swojego zamówienia.

7.6. Wszyscy zarejestrowani Użytkownicy mogą znaleźć pełną historię swoich zamówień w zakładce „Moje konto” na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.com, natomiast dla niezarejestrowanych Użytkowników informacje na temat szczegółów danego zamówienia są dostępne po kliknięciu w link wysłany w Potwierdzeniu zamówienia.

7.7. Użytkownik może zrealizować płatność kartami: Visa, Mastercard, American Express, kartą pracownika IN Card, albo z konta PayPal lub Przelewy 24, albo za pomocą usługi Apple Pay (dostępnej dla wybranych urządzeń Iphone i Ipad) albo BLIKIEM (usługa dostarczana przez PayU S.A.).

7.8. W celu zminimalizowania ryzyka nieupoważnionego dostępu, dane karty Użytkownika będą przechowywane w sposób zaszyfrowany.

7.9. Użytkownik klikając przycisk „Potwierdzam złożenie zamówienia” jednocześnie oświadcza, że karta, za pomocą której dokonał płatności za zamówienie, należy do niego lub że jest on uprawniony do jej używania i dokonywania za jej pomocą płatności.

7.10. Karty kredytowe podlegają weryfikacji i wymagają autoryzacji przez wystawcę karty. W wypadku, gdy wystawca karty nie potwierdzi realizacji płatności, Sprzedawca odmówi zawarcia Umowy sprzedaży z Użytkownikiem, przy czym jednocześnie Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za opóźnienie lub niezrealizowanie dostawy z tego powodu.

 

8. Opinie i rekomendacje o Produkcie oferowanych do sprzedaży w ramach Portalu
W wypadku, gdy w Portalu zostały również zamieszczone opinie i rekomendacje innych Użytkowników w przedmiocie danego Produktu, Sprzedawca ma obowiązek wskazać, czy, a jeśli tak – to w jaki sposób, zapewnił on, że opublikowane w ramach Portalu opinie i rekomendacje faktycznie pochodzą od innych Użytkowników, będących konsumentami, którzy rzeczywiście używali danego Produktu lub wcześniej został on przez nich zakupiony.

 

9. Złożenie zamówienia przez niezarejestrowanego Użytkownika
9.1. W ramach Portalu zamówienia Produktu lub Produktów mogą również dokonywać goście, czyli niezarejestrowani Użytkownicy (nieposiadający założonego Konta w Portalu).

9.2. W taki wypadku, niezarejestrowany Użytkownik jest zobowiązany podać podstawowe dane, które są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, adres dostawy oraz numer telefonu.

9.3. Po każdej zakończonej procedurze składania zamówienia, Sprzedawca może zaproponować niezarejestrowanemu Użytkownikowi dokonanie rejestracji na Portalu, przy czym jednocześnie niezarejestrowany Użytkownik ma pełną swobodę w powzięciu decyzji o pozostaniu nadal niezarejestrowanym Użytkownikiem.

9.4. W celu zarządzania złożonym zamówieniem, niezarejestrowany Użytkownik uzyskuje dostęp do szczegółów tego zamówienia za pomocą linku przesłanego mu przez Sprzedawcę w treści Potwierdzenia zamówienia.

 

10. Podatek od towarów i usług (VAT)
10.1. Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, wszystkie zakupy dokonane za pośrednictwem Portalu zawierają w swojej cenie podatek od towarów i usług (VAT).

10.2. Zgodnie z odpowiednimi przepisami dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 roku w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, za miejsce dostawy uznaje się terytorium państwa członkowskiego oraz adres, pod który Produkty mają zostać dostarczone, a podatek VAT nalicza się według stawki obowiązującej w państwie członkowskim, do którego mają zostać dostarczone Produkty wskazane w złożonym przez Użytkownika zamówieniu.

10.3. Zgodnie z prawem obowiązującymi w ramach danego obszaru prawnego, w odniesieniu do towarów dostarczanych w niektórych państwach członkowskich Unii Europejskiej może mieć zastosowanie zasada odwrotnego obciążenia (art. 194 dyrektywy 2006/112), jeżeli Użytkownik jest lub ma obowiązek być podatnikiem podatku VAT. W takim wypadku Sprzedawca nie naliczy podatku VAT, pod warunkiem uzyskania potwierdzenia przez Użytkownika, że to sam Użytkownik rozliczy podatek VAT od dostarczonych Produktów w ramach procedury odwrotnego obciążenia.

10.4. Zamówienia dostarczane na Wyspy Kanaryjskie oraz do Ceuty i Melilli, zgodnie z art. 146 dyrektywy 2006/112 będą zwolnione z podatku VAT, pod warunkiem zastosowania odnośnych podatków i cła zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami.

 

11. Prawo do odstąpienia od zawartej umowy
11.1. Jeżeli Użytkownik jest Konsumentem, ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie kupiony Produkt lub w przypadku wielu Produktów uwzględnionych w jednym zamówieniu, lecz dostarczanych osobno, po upływie 14 dni od dnia, w którym Użytkownik lub wskazana przez niego osoba trzecia (niebędąca przewoźnikiem) obejmie faktycznie w posiadanie ostatni z Produktów.

11.2. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy, Konsument powinien powiadomić o tym Sprzedawcę telefonicznie pod numerem 000 000 000 lub e-mailem pod adresem: nazwa@nazwa.com. Konsument może również zgłosić Sprzedawcy, że korzysta z ustawowego prawa odstąpienia, za pomocą stosownego formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/odstąpienie-od-umowy, a także w drodze pisemnego oświadczenia przesłanego na adres Sprzedawcy pocztą tradycyjną.

11.3. Konsument nie jest w żaden sposób zobowiązany do podawania Sprzedawcy powodu, dla którego skorzystał z przysługującego mu ustawowego prawa odstąpienia. Użytkownik, będący Konsumentem, może skorzystać z Wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży, stanowiącego Załącznik 1 do niniejszego Regulaminu, lecz w żaden sposób nie jest to obowiązkowe.

11.4. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli jej przedmiotem jest dostawa jednego z następujących Produktów:
Produktów personalizowanych/dostosowanych do indywidualnych potrzeb Konsumenta, Produktów nieprefabrykowanych, Produktów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub Produktów służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Konsumenta,
nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
Produktów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

11.5. W wypadku skorzystania przez Konsumenta z ustawowego prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego wpłaty, w tym koszty przesyłki, używając tego samego sposobu płatności, który Konsument wybrał przy zapłacie za Produkt, chyba że Konsument wyraźnie wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu środków, co w żadnym wypadku nie będzie powodować powstania po stronie Konsumenta jakichkolwiek dodatkowych kosztów.

11.6. W wypadku skorzystania przez Konsumenta z ustawowego prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca dokona zwrotu wpłaconych przez Konsumenta środków pieniężnych niezwłocznie po otrzymaniu zwracanego Produktu (wszystkich zwracanych Produktów) lub po otrzymaniu dowodu jego (ich) wysłania, zależnie od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

11.7. Konsument jest zobowiązany do dostarczenia zwracanego Produktu (zwracanych Produktów) do Sprzedawcy na adres ul. Nazwa 00/00, 00-000 Miejscowość nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o odstąpieniu przez niego od zawartej Umowy sprzedaży. Powyższy termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle zwracany Produkt (wszystkie zwracane Produkty) przed upływem 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o odstąpieniu przez niego od zawartej Umowy sprzedaży.

11.8. Konsument odpowiada jedynie za ewentualne zmniejszenie wartości zwracanego Produktu (zwracanych Produktów) wynikające z posługiwania się nim (nimi) w sposób wykraczający poza czynności konieczne do ustalenia ich charakteru, właściwości i funkcjonowania.

11.9. Sprzedawca zaleca zwrot Produktu (Produktów) w oryginalnym opakowaniu, co uchroni zwracany Produkt (zwracane Produkty) przed zniszczeniem.

11.10. Konsument może dokonać zwrotu w następujący sposób:
za pośrednictwem umówionego przez Sprzedawcę kuriera – wówczas Konsument ponosi koszty zwrotu określone na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/zwroty; powyższy koszt usługi kurierskiej zostanie potrącony z kwoty należnej Konsumentowi z tytułu zwrotu Produktu (Produktów), konsument może zamówić usługę kurierską w zakładce „Moje konto” lub skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z formularza internetowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/zwroty lub telefonicznie pod numerem 000 000 000; natomiast w wypadku, gdy Konsument zakupił Produkt (Produkty) jako gość, może wystąpić o umówienie przez Sprzedawcę kuriera poprzez link wysłany w Potwierdzeniu Zamówienia lub dzwoniąc pod numer 000 000 000,
za pomocą autoryzowanych paczkomatów – wówczas Konsument ponosi koszty zwrotu określone na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/zwroty; powyższy koszt zwrotu za pomocą autoryzowanych paczkomatów zostanie potrącony z kwoty należnej Konsumentowi z tytułu zwrotu Produktu (Produktów); konsument może dokonać zwrotu Produktu (Produktów) za pośrednictwem autoryzowanych paczkomatów, przy czym niniejsza opcja jest niedostępna w przypadku Produktów, których rozmiary przekraczają normy akceptowane przez przewoźnika obsługującego paczkomat. W celu dokonania zwrotu w ten sposób, Konsument może zamówić usługę zwrotu za pomocą autoryzowanego paczkomatu w zakładce „Moje konto” lub skontaktować się ze Sprzedawcą, korzystając z formularza internetowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/zwroty lub telefonicznie pod numerem 000 000 000; natomiast w wypadku, gdy Konsument zakupił Produkt (Produkty) jako gość, może wystąpić o zwrot poprzez link wysłany w Potwierdzeniu Zamówienia lub dzwoniąc pod numer 000 000 000; następnie Sprzedawca prześle Konsumentowi na podany przez niego adres mailowy etykietę zwrotną, którą należy przykleić do paczki, natomiast paczkę należy umieścić w jednym z autoryzowanych paczkomatów; Produkt powinien być umieszczony w tym samym opakowaniu, w którym został przysłany do Konsumenta.
samodzielnie – wówczas Konsument może skontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/zwroty lub telefonicznie pod numerem 000 000 000 lub zwrócić Produkt bezpośrednio na adres Sprzedawcy, tj. ul. Nazwa 00/00, 00-000 Miejscowość; Konsument będzie ponosił bezpośrednie koszty takiego zwrotu Produktów; natomiast w wypadku wyboru wysyłki za pobraniem jako metody zwrotu Produktów, Sprzedawca ma prawo obciążyć Konsumenta wszelkimi kosztami, jakie w związku z tym poniósł.

11.11. Konsument jest zawsze odpowiedzialny za rzeczywistą zawartość przesyłki, zawierającą zwracany Produkt (zwracane Produkty), w związku z czym Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko wtedy, gdy zwrócony Produkt (zwrócone Produkty) był zamówiony (były zamówione) wcześniej w Portalu. W innych wypadkach, gdy przesyłka zawiera błędny Produkt lub Produkt, który nie był uprzednio zamówiony w Portalu, Sprzedawca nie będzie zobowiązany do ponoszenia jakichkolwiek kosztów związanych z potencjalną wysyłką takiego Produktu z powrotem do Konsumenta, przy czym niniejsza klauzula nie ma żadnego wpływu na zagwarantowane ustawowo prawa Konsumenta.

11.12. Po upływie ustawowego terminu na zwrot zakupionego Produktu (zakupionych Produktów), tj. 14 dni od chwili doręczenia zakupionego Produktu (zakupionych Produktów), Konsument nie może już skorzystać z ustawowego prawa odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży.

11.13.1. Powyższe podpunkty niniejszego punktu stosuje się odpowiednio do skorzystania przez Konsumenta z ustawowego odstąpienia od zawartej Umowy o świadczenie usług, polegających na dostępie do Konta i możliwości korzystania z niego, z tym jednak zastrzeżeniem, że w wypadku, gdy Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu wyraźnego żądania, aby Sprzedawca rozpoczął świadczenie usługi dostępu do Konta i możliwości korzystania z niego przed upływem terminu na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy o świadczenie usług, o ile świadczenie takich usług przez Sprzedawcę odbywało się za wynagrodzeniem.

11.13.2. W zakresie przysługującego Konsumentowi prawa do odstąpienia od zawartej Umowy o świadczenie usług, Konsument przyjmuje do wiadomości, że w wypadku, gdy chciałbym, aby Sprzedawca rozpoczął wykonywanie usługi, polegającej na dostępie do Konta i możliwości korzystania z niego, przed upływem terminu do odstąpienia od ww. Umowy o świadczenie usług, Konsument jest zobowiązany w tym przedmiocie złożyć Sprzedawcy oświadczenie, zawierające wyraźne żądanie, aby Sprzedawca rozpoczął wykonywanie usługi, polegającej na dostępie do Konta i możliwości korzystania z niego, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o świadczenie usług. Ponadto, Konsument w tym samym celu jest także zobowiązany do złożenia Sprzedawcy oświadczenia zawierającego przyjęcie do wiadomości, że z chwilą pełnego wykonania Umowy o świadczenie usług, Konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.

11.13.3. Oświadczenia, o których mowa w powyższym pkt 11.13.2. Konsument składa zaznaczając poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku przyporządkowanego do treści odpowiedniego oświadczenia, co następuje w procesie rejestracji, prowadzącym do założenia Konta w Portalu.

 

12. Procedura reklamacyjna przysługująca Konsumentom w wypadku niezgodności zakupionego Produktu (zakupionych Produktów) z umową
12.1. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt zgodny (Produkty zgodne) z zawartą Umową sprzedaży.

12.2. Produkt (Produkty) jest zgodny (są zgodne) z zawartą Umową sprzedaży, jeżeli w szczególności pozostają zgodne z nią następujące elementy:
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność,
przydatność do określonego celu, do którego jest on potrzebny (są one potrzebne) Użytkownikowi, o czym Użytkownik poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i co wówczas Sprzedawca zaakceptował.

12.3. Produkt (Produkty) jest zgodny (są zgodne) z zawartą Umową sprzedaży także wówczas, gdy:
nadaje się (nadają się) do celu, do którego zazwyczaj nadają się Produkty tego typu, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, normy techniczne lub dobre praktyki,
występuje w takiej ilości i ma takie właściwości (występują w takiej ilości i mają takie właściwości), w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu (Produktów) tego rodzaju i jakich można racjonalnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu (Produktów) i publiczne zapewnienia Sprzedawcy, w szczególności złożone w reklamie lub na etykiecie.

12.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży w zakresie określonym w powyższym pkt 11.3., jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży Konsument został wyraźnie poinformowany, że określona cecha Produktu (Produktów) odbiega od powyższych wymagań zgodności z Umową sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak określonej właściwości Produktu (Produktów).

12.5. Jeżeli zakupiony Produkt (zakupione Produkty) nie jest zgodny (nie są zgodne) z zawartą Umową sprzedaży, Konsument może żądać jego (ich) naprawy lub wymiany na nowy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Użytkownik żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie danego Produktu (danych Produktów) do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.

12.6. Sprzedawca jest zobowiązany naprawić lub wymienić Produkt (Produkty) w możliwie najkrótszym czasie i poinformować Konsumenta o przewidywanym czasie naprawy lub wymiany wraz z odpowiedzią na reklamację. Koszt naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca, co obejmuje także koszty odbioru reklamowanego Produktu (reklamowanych Produktów) od Konsumenta.

12.7. W wypadku, gdy naprawa lub wymiana są dla Sprzedawca niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu (Produktów) do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży.

12.8. W ramach uprawnień z tytułu braku zgodności Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od zawartej Umowy sprzedaży (zwrócić zakupiony Produkt lub zakupione Produkty), w wypadku, gdy Sprzedawca:
odmówił naprawy lub wymiany Produktu (Produktów),
nie doprowadził Produktu (Produktów) do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży, tj. nie dokonał naprawy lub wymiany Produktu (Produktów),
pomimo naprawy lub wymiany nadal istnieje niezgodność Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży,
niezgodność Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży jest na tyle istotna, że uzasadnia zastosowanie obniżenia ceny lub odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży od razu, bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Produktu (Produktów),
z oświadczenia Sprzedawcy lub z innych okoliczności wynika, że doprowadzenie Produktu (Produktów) do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży nie będzie możliwe w rozsądnym czasie ani bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

12.9. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży, który istniał już w chwili wydania towaru i został ujawniony przed upływem 2 lat od tej chwili. Roszczenie o doprowadzenie Produktu do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży ulega przedawnieniu z upływem 6 lat od ujawnienia braku zgodności, przy czym końcem terminu przedawnienia jest ostatni dzień roku kalendarzowego.

12.10. Sprzedawca rekomenduje, aby w celu zgłoszenia reklamacji Użytkownik skontaktował się z nim jeszcze przed odesłaniem do Produktu na wskazany adres Sprzedawcy.

12.11. Konsument może złożyć reklamację w następujący sposób:
telefonicznie pod numerem 000 000 000,
pisemnie, wysyłając stosowne oświadczenie na adres ul. Nazwa 00/00, 00-000 Miejscowość,
mailowo, kontaktując się za pomocą adresu mailowego: nazwa@nazwa.com.

12.12. Niezależnie od sposobu złożenia reklamacji, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie poprzez skierowanie wiadomości na podany adres e-mail Konsumenta lub pisemnie na wskazany adres korespondencyjny Konsumenta.

12.13. W treści reklamacji należy wskazać następujące kwestie:
dane Konsumenta,
Produkt (Produkty), którego (których) dotyczy reklamacja,
określenie, na czym polega brak zgodności towaru z umową,
datę zakupu,
datę zauważenia braku zgodności,
oczekiwany sposób przywrócenia Produktu (Produktów) do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży.

12.14. Konsument wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym jest także zobowiązany przedstawić dowolny dokument, stanowiący dowód zakupu.

12.15. Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania.

12.16. W wypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa do obniżenia ceny, Sprzedawca ma obowiązek zwrócić powstałą w ten sposób należność niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Sprzedawca dokona zwrotu różnicy w cenie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Konsument użył podczas zakupu Produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który jednak nie będzie się wiązać z żadnymi dodatkowymi kosztami dla Konsumenta.

12.17. W wypadku, gdy Konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, jest on zobowiązany do niezwłocznego zwrotu Produktu (Produktów) za pośrednictwem kuriera, autoryzowanego paczkomatu lub samodzielnie. Koszt zwrotu ponosi Sprzedawca. Sprzedawca niezwłocznie zwróci Konsumentowi cenę wraz z kosztami dostawy i kosztami wysyłki zwrotnej, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Sprzedawca dokona zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Konsument użył podczas zakupu Produktu, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który jednak nie będzie się wiązać z żadnymi dodatkowymi kosztami dla Konsumenta. Jeśli natomiast cena za Produkt niezgodny z umową nie została jeszcze uiszczona przez Konsumenta, ma on prawo wstrzymać się z jej zapłatą do czasu doprowadzenia Produktu przez Sprzedawcę do stanu zgodnego z zawartą Umową sprzedaży.

12.18. Sprzedawca zastrzega również, że przez powyższe nie należy rozumieć, jakoby Sprzedawca udzielał gwarancji, ponieważ wszystkie powyższe uprawnienia Konsumenta wynikają wprost z ustawy z dnia 25 maja 2014 roku o prawach konsumenta (art. 43c i nast. ustawy z dnia 25 maja 2014 roku o prawach konsumenta). Niektóre Produkty oferowane w Portalu mogą być jednak objęte gwarancją producenta lub dystrybutora, gdy jest to zaznaczone w opisie Produktu zamieszczonym w Portalu. W wypadku, gdy z Produktem (Produktami) została dostarczona oryginalna karta gwarancyjna, napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe, zgodnie z warunkami udzielonej przez producenta lub dystrybutora gwarancji. W niektórych przypadkach naprawy gwarancyjne realizowane są w autoryzowanych punktach serwisowych za okazaniem dowodu zakupu. Okres i warunki gwarancji oznaczone są w karcie gwarancyjnej oraz przy opisie danego Produktu na stronie producenta lub dystrybutora. Udzielona przez producenta lub dystrybutora gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jak również ma wpływu na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży.

12.19. Powyższe podpunkty niniejszego punktu stosuje się odpowiednio do niezgodności z zawartą Umową o świadczenie usług, oferowanych przez Sprzedawcę usług, polegających na dostępie do Konta i możliwości korzystania z niego.

 

13. Odpowiedzialność za niezgodność z umową Produktu (Produktów) wobec Użytkowników niebędących Konsumentami
13.1. W wypadku, zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży przez Użytkownika, który nie jest Konsument w rozumieniu niniejszego Regulaminu, obowiązują następujące zasady:
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona na podstawie art. 558 i nast. Kodeksu Cywilnego,
odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą,
odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest jedynie do wartości złożonego zamówienia.

13.2. Wobec Użytkownika, który nie jest Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu, Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym przede wszystkim dostawców poczty lub usług internetowych.

13.3. Użytkownik, który nie jest Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu, obowiązany jest do zbadania Produktu (Produktów) w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Produktu (Produktów) z zawartą Umową sprzedaży, tj. w szczególności kompletności zamówienia oraz jakości dostarczonego Produktu (Produktów), a także zgłoszenia Sprzedawcy, w powyższym terminie, wszelkich zastrzeżeń. W wypadku, gdy Użytkownik, który nie jest Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu, nie zgłosi zastrzeżeń we wskazanym powyżej terminie, traci wszelkie uprawnienie do powoływania się na nie w przyszłości.

13.4. Powyższe podpunkty niniejszego punktu stosuje się odpowiednio do niezgodności z zawartą Umową o świadczenie usług, oferowanych przez Sprzedawcę usług, polegających na dostępie do Konta i możliwości korzystania z niego.

 

14. Zakaz niewłaściwego korzystania z Portalu
14.1. Korzystanie Portalu w sposób niewłaściwy poprzez celowe próby uruchamiania lub wprowadzania szkodliwych materiałów, wirusów, koni trojańskich, robaków komputerowych, bomb logicznych oraz oprogramowania mającego na celu uszkodzenie lub zniszczenie Portalu jest zabronione.

14.2. Wszelkie próby nieautoryzowanego dostępu do Portalu, jak również jego serwerów, baz danych oraz komputerów stanowiących część składową Portalu są zakazane.

14.3. Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania świadomych działań mających na celu czasowe lub trwałe zatrzymanie pracy Portalu, a w szczególności przeprowadzania prób lub ataków typu odmowa usługi (DOS) lub rozproszona odmowa usługi (DDOS).

 

15. Preferowany sposób kontaktu Użytkownika ze Sprzedawcą
Przy jakichkolwiek zgłoszeniach wysyłanych do Sprzedawcy przez Użytkownika zaleca się przede wszystkim korzystać z formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie internetowej pod adresem www.nazwa.pl/formularz-kontaktowy lub za pomocą e-maila: nazwa@nazwa.com.

 

16. Klauzula salwatoryjna
Jeżeli którekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu lub zawartej na jego podstawie Umowy sprzedaży okażą się nieważne, nie uchybia to ważności pozostałych postanowień Regulaminu lub Umowy sprzedaży.

 

17. Zmiana postanowień niniejszego Regulaminu
17.1. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany brzmienia niniejszego Regulaminu w wypadku dodania nowych funkcjonalności Portalu, a także w razie zmiany mających zastosowanie do niniejszego Regulaminu właściwych przepisów prawa.

17.2. Powyższe zmiany nastąpią jedynie w niezbędnym zakresie, a Użytkownik zostanie o nich odpowiednio poinformowany, przede wszystkim poprzez wprowadzenie wymogu jednoznacznego zaakceptowania zmienionego brzemienia Regulaminu w czasie procedury składania nowego zamówienia, co może przede wszystkim nastąpić w drodze kliknięcia w przycisk „Akceptuję”. Użytkownik, który nie zgadza się z wprowadzonymi zmianami jest uprawniony do rozwiązania Umowy o świadczenie usług w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym.

17.3. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi się do Umów sprzedaży zawartych przed zmianą Regulaminu oraz do zamówień, które zostały złożone przed zmianą Regulaminu nie modyfikuje ich treści i warunków. Użytkownik jest zobowiązany stosować do postanowień Regulaminu obowiązujących w czasie, gdy korzysta z Portalu lub składa zamówienie, z wyjątkiem sytuacji, gdy na mocy prawa lub decyzji organów administracji publicznej lub prawomocnego wyroku sądu powszechnego lub administracyjnego, Sprzedawca został zobowiązany do wprowadzenia z mocą wsteczną zmian w treści niniejszego Regulaminu, z tym jednak zastrzeżeniem, że poczynione z mocą wsteczną zmiany nie będą miały zastosowania do wcześniej złożonych zamówień.

 

18. Klauzula wyboru prawa właściwego i określenie sądu właściwego dla rozstrzygnięcia sporów
18.1. Do wszelkich praw i obowiązków wynikających dla Użytkownika i Sprzedawcy z niniejszego Regulaminu, a także z zawartej na jego podstawie Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług należy stosować odpowiednie przepisy prawa polskiego.

18.2. Wszelkie spory powstałe w związku ze stosowaniem lub wykonaniem niniejszego Regulaminu, jak również zawartej na jego podstawie Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług podlegają właściwości sądów polskich.

18.3. W wypadku sporów z Użytkownikiem, niebędącym Konsumentem, wszelkie spory powstałe w związku ze stosowaniem lub wykonaniem niniejszego Regulaminu, jak również zawartej na jego podstawie Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług, będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

 

19. Pozasądowe rozstrzyganie powstałych sporów
19.1. Każdy Użytkownik może przesłać Sprzedawcy stosowne uwagi lub sugestie. W tym celu Użytkownik może skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/uwagi lub wysłać wiadomość mailową na adres nazwa@nazwa.com.

19.2. W wypadku, gdy Użytkownik uważa, że jego prawa zostały naruszone, może skierować swoją skargę do Sprzedawcy za pośrednictwem adresu e-mail: nazwa@nazwa.com może skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem www.nazwa.pl/uwagi, co rozpocznie procedurę pozasądowego rozstrzygania sporu.

19.3. W związku z powyższym, jeśli Umowa sprzedaży lub Umowa o świadczenie usług została zawarta pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą za pośrednictwem Portalu, jako strony internetowej, wówczas zgodnie z rozporządzeniem UE nr 524/2013, Sprzedawca niniejszym informuje, że Użytkownik ma prawo do poszukiwania rozwiązania ewentualnego sporu konsumenckiego w sposób pozasądowy, poprzez platformę do rozwiązywania sporów on-line, dostępną pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Każda złożona w tym trybie reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Konsumenta, opis zastrzeżeń i ich uzasadnienie oraz sprecyzowanie żądania. Złożone reklamacje zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.

 

20. Postanowienia końcowe
20.1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 00 miesiąc 20XX roku.

20.2. Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług dostępu Konta i możliwości korzystania z niego w przypadku zaprzestania świadczenia lub przeniesienia usługi świadczonej przez Sprzedawcę w ramach Portalu na osobę trzecią, naruszenia przez Klienta prawa lub postanowień Regulaminu, a także w przypadku braku aktywności Klienta przez okres 6 miesięcy. Rozwiązanie umowy następuje z zachowaniem siedmiodniowego okresu wypowiedzenia. Sprzedawca może zastrzec, że ponowna rejestracja Konta będzie wymagać zezwolenia Sprzedawcy.

20.3. Informacje znajdujące się w ramach Portalu są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.